Звіт завідувача  Качанівського дошкільного  навчального закладу 

Паньків Лесі Іванівни

перед колективом та громадськістю за 2021-2022 навчальний рік

  Завершився ще один навчальний рік – ще один рік нашого життя. Для всіх нас він був не легким,адже проходив в складних умовах карантину та воєнного стану. Але потрібно підвести підсумки роботи колективу нашого закладу за цей короткий період роботи, оцінити діяльність завідувача на посаді. Я, як керівник, здійснюю керівництво і контроль за діяльністю закладу, дію від імені закладу, представляю його в державних та інших органах, установах і організаціях. Органом громадського самоврядування в закладі є загальні збори (конференція) колективу закладу та батьків .  Кожен керівник навчального закладу  завжди прагне до поліпшення якості освітнього процесу, удосконалення роботи з педагогічними кадрами, батьками, адже від цього залежить рівень роботи, його конкурентоспроможність та затребуваність. А це – надзвичайно важливо в непростих сучасних умовах.   Керівник навчального закладу  проводить такі важливі процеси, як модернізація і розвиток освіти.

Враховуючи сучасні вимоги, я використовую стиль керівництва більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. В колективі створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. В роботі з працівниками дотримуюсь партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й надаються різні варіанти рішення. З них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

Управлінські рішення та дії у поточному році були спрямовані головним чином на забезпечення працездатності колективу, виконання річних завдань. Безпосереднє керівництво дошкільним закладом здійснюється мною згідно з Статутом.

Дошкільний навчальний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про дошкільну освіту» , Положенням про дошкільний навчальний заклад України, Статутом, та іншими нормативно – правовими актами.

    Фінансування дошкільного закладу на заробітну плату, оплату енергоносіїв,    та продуктів харчування   здійснюється за рахунок місцевого бюджету.

    Дошкільний заклад несе відповідальність перед батьками, суспільством та державою за:

       - реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»

       - забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;

        - дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально – технічної бази.

    ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

     Качанівський ДНЗ  знаходиться за адресою: с.Качанівка  вул. Січових стрільців, 10.

       Групові приміщення у закладі забезпечені меблями та ігровим обладнанням .  Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Педагоги закладу  створюють  розвивальний простір, у якому дитина активно діє, спілкується, отримує знання, розвиває свої уміння і навички.

            За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 26 місць для дітей віком від 3-х до 6-ти  років.

У 2021-2022 навчальному році у закладі виховувалось 16 дітей. 

 КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

      Педагогічний процес  у ДНЗ забезпечують : завідувач, вихователь.

 Аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників

станом на 01.06.2021 року

     Слід зазначити, що адміністрація дошкільного закладу створює оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів. У 2021-2022 н. р.вихователь пройшшла курсову перепідготовку на базі ТОКІППО ,проатестована на підтвердження вищого  тарифного розряду.  Всі педагогічні працівники упродовж року підвищували свій професійний рівень, приймаючи участь у різних вебінарах.

          Адміністрація закладу створює працівникам усі  можливі умови для плідної праці. В цілому робота колективу ДНЗ характеризується  стабільністю та позитивною результативністю.

 Аналіз охоплення дітей дошкільною освітою

Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес

Упродовж навчального року методична робота в закладі здійснювалася у відповідності до нормативно-правових та інструктивно-методичних документів. У наявності систематизований  фонд наукової, методичної,  психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої  художньої  літератури  періодичних   педагогічних видань, відеоматеріалів, друкованих засобів навчання, предметної наочності, а також зразків моделей планування, організації, проведення освітнього процесу та інших матеріалів з досвіду роботи педагогів.

         Інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, методології й теоретичних основ відповідної галузі науки знаходиться на достатньому рівні.

Методична робота велася  в напрямі оптимального виконання  завдань річного плану на підвищення теоретичного рівня й фахової майстерності педагогів для вирішення конкретних педагогічних проблем щодо створення умов для підвищення результативності освітнього процесу, сприяння росту професійної майстерності педагогів під час реалізації Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

У 2021-2022 н. р. педагогами закладу реалізовані найцікавіші педагогічні ідеї та проекти:

Проведення свят та розваг,впровадження в практику музичних ігор,ігор драматизацій;

Пізнавально-дослідницький проект на тему: «Город на підвіконні»;

Онлайн консултація з батьками «Виховуємо компетентнісну дитину»

 Організація різних форм освітньої роботи.

Освітній процес у дошкільному закладі здійснюється відповідно  до програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та Базового компонента дошкільної освіти.  Учасниками освітнього  процесу ДНЗ є: діти, педагогічні працівники, технічні працівники та  батьки . Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності.

У дошкільному закладі вихователь проводить заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові.

        Організація життєдіяльності дітей включала в себе трудову діяльність, самостійну художню діяльність, індивідуальну роботу з дітьми, роботу з безпеки життєдіяльності.  Проводились Дні здоров’я, свята, музично – спортивні розваги, організовувалися конкурси, вікторини та виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователем.

Заходи щодо зміцнення та  модернізації

матеріально-технічної бази навчального закладу

В дошкільному навчальному закладі створені необхідні умови для здійснення освітнього  процесу. Матеріальна база  дошкільного навчального закладу достатня.

 Приміщення ДНЗ відповідає санітарно-гігієнічним нормам, має естетичний вигляд. Меблі підібрано відповідно до зросту дітей. Кожна дитина має свою шафу,  стілець, ліжко. В  групі створені куточки, які відповідають вимогам дошкільної дидактики  та направлені на розвиток всебічно розвиненої особистості.

На території дошкільного навчального закладу розташовано  ігровий майданчик. Стан обладнання на належному рівні. Територія дошкільного навчального закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена. Все обладнання на майданчику пофарбовано в яскраві кольори. Суворо в дошкільному закладі дотримуються температурного, повітряного, світлового режимів, санітарно-гігієнічних правил в приміщенні та на майданчику. Фінансово-матеріальне забезпечення відбувалось за допомогою бюджетних та спонсорських коштів. За бюджетні кошти в дошкільному закладі було придбано:

Дезінфікуючі засоби ;(антисептики)

За батьківські кошти:

Засоби гігієни( паперові рушники, вологі серветки);

Дошкільний навчальний заклад забезпечений в повній мірі дезінфікуючими, антисептичним та засобами індивідуального захисту з метою попередження та профілактики захворювань на COVID.

Під час місячника по благоустрою території закладу висаджено  квіти, кущі. Оновлені клумби.

Технічний стан будівлі задовільний. Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена. Ігровий майданчик, обладнання підтримується у задовільному стані. 

 За потребою здійснюється косіння трави, обрізка кущів, сушнику.

МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ   У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Вся медична робота дошкільного закладу була спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей.У дошкільному закладі проводилися усі необхідні профілактичні заходи:

контролювалося виконання санітарно-гігієнічних норм та дотримання карантинних заходів  працівниками закладу на всіх ділянках;

здійснювався щоденний огляд та термометрія  дітей при прийомі у заклад;

проводилася інформаційна робота для батьків у вайбер-групах, через інформаційні куточки та індивідуальні бесіди з батьками;

проводилася інформаційна робота для батьків про необхідність дотримання карантинних заходів, профілактичних щеплень;

Протягом року вихователем дошкільного навчального закладу проводилась робота щодо формування здоров’язберігаючої компетентності через створення фізичного, психологічного комфорту.  З метою профілактики захворюваності  постійно проводилось прогулянки на свіжому повітрі, контроль за ранковим прийомом дітей д (вимірювання температури безконтактними термометрами). Питання стану здоров’я дітей, створення оптимальних умов для зниження захворюваності та оздоровлення дошкільнят завжди розглядалися  на нараді при завідувачеві. З дітьми і батьками проводились цілеспрямовані бесіди про здоров’я і фізичний розвиток, спорт і гігієну, раціональну рухову активність протягом всього дня. Згідно з навчальним планом вихователь проводила фізкультурні заняття, як в приміщенні, так і на повітрі, при цьому намагалися враховувати індивідуальні особливості дітей. Вихователь щодня проводили ранкову гімнастику, пальчикову гімнастику, гігієнічну  гімнастику після сну, фізкультхвилинки на заняттях, з метою попередження перевтоми.  Працівники дитячого саду ведуть велику профілактичну роботу, спрямовану на підвищення захисних сил дитячого організму. 

 ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

 Організація харчування дітей  у 2021/2022 навчальному році здійснювалась  відповідно до законодавства та нормативно-правових актів.

Харчоблок дошкільного закладу укомплектований кваліфікованим працівником, яка ознайомлена з санітарними правилами, умовами, термінами зберігання і реалізації продуктів, технологією приготування їжі, мають необхідні медичні висновки, забезпечені спецодягом та предметами особистої гігієни. Про це свідчить відповідна документація (накази, медичні книжки, журнали огляду працівників харчоблоку на гнійничкові захворювання, ознайомлення під особистий підпис з інструкціями). З метою підвищення культури приготування їжі, дотримання санітарно-гігієнічного режиму у закладі на харчоблоці оформлено відповідно до сучасних вимог куточок кухаря. На харчоблоці є в наявності інструкції щодо правил миття кухонного посуду; інвентарю та обладнання; графік генерального прибирання харчоблоку. Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку задовільний. Система водопостачання та необхідне технологічне обладнання знаходились у робочому стані.   Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю,  все промарковане, використовується за призначенням . Згідно норм на харчоблоці знаходяться всі необхідні миючі, дезінфікуючі засоби та методичні рекомендації по їх застосуванню.

  Але питання поліпшення матеріально-технічної бази харчоблоку залишається  гострим, так,як харчоблок потребує ремонту, потребує постійного оновлення  посуд .

Режим харчування у дошкільному навчальному закладі відповідає режиму роботи закладу  та затверджений завідувачем.

    Безпосередній контроль за харчуванням дітей  у 2021-2022 н.р.здійснювався з представниками Держпродспоживслужби.Перевірками Держпродспоживслужбою порушень в організації харчування не виявлено.

Документація з харчування ведеться згідно з вимогами Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.

УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Діяльність педагогічного колективу в дошкільному навчальному закладі у 2021/2022 навчальному році здійснювалася відповідно котких нормативних документів:

 Законів України:

-  «Про освіту»,

- «Про дошкільну освіту»,

  Базового компонента дошкільної освіти,

 Положення про дошкільний навчальний заклад

 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів

Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах  та, інших нормативно-правових актів;

Педагогічний колектив Качанівського дошкільного навчального закладу   визначив такі цільові пріоритети на 2021/2022  навчальний рік:

  • Оновлення підходів до створення безпечного освітнього простору, забезпечення колективної та особистої безпеки учасників освітнього процесу
  • Удосконалення роботи по формуванню національно-патріотичного виховання
  • Розвиток мовленнєвої компетентності засобами  художньої літератури
  •  Взаємодія з батьками щодо формування соціальної компетентності дітей дошкільного віку

 

РОБОТА З БАТЬКАМИ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

         Робота з батьками реалізовувалася через такі  форми роботи: батьківські збори (загальні та групові),  індивідуальні консультації, рекомендації, інформаційні листи, поради, бесіди, анкетування. У зв’язку з роботою закладу в умовах карантину  було створено вайбер-групи, які наповнювалися відповідною інформацією та фото звітами з життя групи.  Створено сайт дошкільного навчального закладу. На сторінках сайту батьки отримують консультативну допомогу та мають можливість дізнатися про заходи, які проводилися в дошкільному навчальному закладі.

Більшість батьків вихованців відзначає, що діти із задоволенням відвідують дошкільний навчальний заклад, повертаються додому в гарному настрої; батькам подобається стиль спілкування педагогів, умови створені для розвитку, виховання та навчання дітей. оцінюють позитивно.

 НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ ТА ДОПОМОГИ  ДІТЯМ З МАЛОЗАБЕЗПЕЧЕНИХ ТА БАГАТОДІТНИХ СІМЕЙ

          В дошкільному закладі створено банк даних дітей пільгових категорій

Упродовж  2020/2021 навчального року зазначені питання розглядалися на:засіданнях педагогічної ради,  нарадах при завідувачеві,  загальних зборах колективу та батьків.

З метою соціального захисту дітей, в закладі створено сприятливі умови для навчання та виховання всіх дошкільників, в тому числі пільгового контингенту. З даного питання проводилась певна організаційна робота. Так, у вересні 2020 року доповнено тематичну папку нормативно-правових документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства, проведено моніторинг кількості дітей пільгових категорій.

У 2021-2022 н.р.пільги при оплаті за харчування  у закладі мало 5 дітей. З них :

  • категорія «Дитина з багатодітної сім’ї» - 3
  • категорії «Дітей із числа сімей учасників бойових дій (учасників антитерористичної операції)» – 2 

Упродовж 2021/2022 навчального року відповідно до вимог нормативно-правових документів проводилась послідовна та системна робота з  питань охорони життя та здоров’я дітей дошкільного віку, запобігання всіх видів дитячого травматизму. 

Цей напрямок роботи колективу закладу знаходився під  посиленою

увагою керівника  дошкільного навчального закладу. Питання щодо попередження дитячого травматизму заслуховувалося на виробничих нарадах,  нарадах при завідувачеві.

Відповідно до вимог нормативних документів оформлена та ведеться документація, в наявності тематична добірка нормативно-правових документів.

Особлива увага протягом навчального року приділялася  навчанню дітей дотримуватися карантинних заходів як дітьми, так і батьками.

 Упродовж 2021/2022 навчального року в закладі не зареєстровано жодного випадку дитячого травматизму під час освітнього процесу, що є позитивною динамікою в роботі колективу закладу з питань охорони життя і здоров’я дітей.

ПРОВЕДЕННЯ РОБОТИ ПО ЗВЕРНЕННЮ ГРОМАДЯН

За минулий рік до адміністрації закладу не надходили письмові звернення чи скарги громадян.